ACCIONS FORMATIVES DEL DEPARTAMENT DE QUALITAT

1r TRIMESTRE

25/09/2013: Gestió de recursos i instal·lacions
Per tal que els processos de l’escola siguin eficaços i assoleixin els objectius previstos, orientats a la missió i caràcter propi, es requereix una sèrie de recursos que han d’estar adequadament gestionats.
L’optimització dels recursos portarà una major eficiència dels processos. Aconseguir els objectius fixatsamb l’esforç adequat aportarà un estalvi de recursos i una major satisfacció tant dels alumnes i famíliescom del professorat i PAS.
L’acció formativa pretén transmetre el coneixement mínim per gestionar els recursos i instal·lacionsadequadament. L’objectiu és fer una introducció al coneixement de la gestió dels recursos, lesinstal·lacions i les compres en un centre docent, i com aquests afavoreixen un millor servei del centre.

17/10/2013: Model Osterwalder
El model Osterwalder és una eina amb nombroses possibilitats on es poden recollir els agents i àmbits principals d’una entitat: valors, clients, relacions, recursos, activitats, serveis entre altres per conèixer la interacció entre les diferents variables que poden influir per la gestió de l’entitat. En aquest curs l’emprarem principalment per enfocar l’estratègia del nostre centre educatiu. Ara bé, quan parlem d’estratègia i enfocament no ens hem d’oblidar de la innovació. Veurem com tota estratègia ha de ser innovadora i engrescadora per permetre la millora del centre. Aquest model, originari del món de l’empresa, ens ajudarà a canalitzar i focalitzar l’estratègia, a la vegada que ens permetrà ser creatius i innovadors en el disseny de la citada estratègia

05/11/2013: Auditors interns
Un dels aspectes més importants que ens ensenya la qualitat és el de saber aprendre dels nostres propis errors. Algunes vegades per l’incompliment d’algun aspecte que nosaltres mateixos havíem planejat de fer i, a l’hora de la veritat no hem fet, per incompliment conscient o inconscient del que havíem de fer o per no actuar quan les coses es desvien del seu objectiu. Perquè, recordem-ho, hem de treballar en millora contínua!
Les auditories són una eina molt important per detectar aquests errors, per saber quan NO treballem en millora contínua i també per rendir comptes d’allò que fem.
Però, quan resulta més eficaç l’auditoria és quan la fem entre companys, entre persones que coneixen molt bé la nostra feina. En realitat les auditories més útils per a un centre educatiu són aquelles fetes entre “col•legues”.
Aquests curs té com objectiu principal donar la formació necessària per començar a ser uns bons auditors interns, inculcant el concepte que l’auditoria no és un examen, és  simplement una eina al servei de la millora del centre.