El Departament d’Ensenyament ha posat en marxa un lloc web per impulsar l’emprenedoria en l’educació infantil i primària, en què es faciliten materials i recursos per a les escoles. L’objectiu és que l’alumnat assoleixi unes competències que li permetin tenir una actitud activa de transformació de les idees en projectes. A l’espai web també s’hi recullen els projectes d’emprenedoria que es realitzen en els centres escolars.

Un dels principals blocs de l’espai web és el de les característiques de la persona emprenedora, en què s’identifiquen vuit habilitats que caracteritzen l’emprenedor: curiositat, iniciativa, habilitat comunicativa, responsabilitat, creativitat, planificació, treball en equip i autoconfiança. S’inclouen pòsters de cada habilitat amb recursos i materials de suport per treballar a l’aula. També s’hi publiquen vídeos de persones representatives de cadascuna d’aquestes habilitats per la seva trajectòria vital i professional.

A més, els centres educatius hi poden trobar un document de guia elaborat per la Direcció General d‘Educació infantil i primària que recull tota la informació de l’emprenedoria en aquestes etapes. L’objectiu final és promoure en els infants les competències, valors i actituds -autonomia, iniciativa personal, creativitat, planificació, organització, presa de decisions, treball en equip…- que fomenten una actitud de superació personal davant la vida.

L’actual marc normatiu europeu, estatal i autonòmic, situa l’esperit emprenedor com a una competència clau que s’ha d’integrar en el currículum per ésser assolida al final de l’ensenyament obligatori, i mantenir-la i reforçar-la al llarg de tota la vida.