INNOVACIÓ PEDAGÒGICA FONAMENTADA

El passat 5 de juliol vam poder participar en la sessió d’Innovació pedagògica fonamentada. Model de creació de valor per al centre educatiu, en la que el Sr. Federico Malpica ens va oferir un espai per reflexionar sobre aspectes tan importants com quin criteri hem d’escollir per implantar una metodologia o una altra en el procés d’ensenyament-aprenentatge?Ens cal un lideratge pedagògic per poder influir en els processos d’ensenyament.

En educació moltes vegades no ens trobem amb problemes sinó amb dilemes: Quin és el millor model de centre educatiu coherent amb el currículum actual i el nostre caràcter propi? Quin és el millor model de pràctica educativa? Com volem que aprenguin els alumnes? Quin és el millor model de docent? Com volem ensenyar?

Són molts els condicionants que influeixen per assolir les finalitats educatives, però la única variable que podem controlar és la pràctica educativa. És necessari crear una cultura docent col·laborativa.

Des del Projecte Qualitat animem als centres que estan consolidant el sistema de gestió a continuar treballant en la millora contínua i introduir-la en la pràctica educativa. I als que encara no han iniciat el procés és una invitació a implicar l’equip docent en la millora contínua.

Des de l’organització volem agraïr la gran participació i l’interès mostrat per tots els participans en el seminari.