Project Description

Detecció, eines i recursos per fer front a l’assetjament escolar

Codi 75.02

Presentació

El conflicte forma part de la vida humana. El problema és quan s’enquista. Violència, vandalisme, disrupció, assetjament… són mostres que hem d’identificar per
facilitar estratègies.

Aquesta formació vol donar a conèixer i facilitar eines per prevenir i detectar els eixos de discriminació que legitimen violències, ocultes o manifestes, i que poden conduir a l’assetjament o bullying. Cal prendre consciència de quins són els elements que intervenen en les diferents formes de violència i assetjament, així com els elements que intervenen en la prevenció (estratègies de regulació emocional, comunicatives i de gestió del pensament per resoldre conflictes, i la promoció de l’autoestima com a eina primordial que cal treballar).

Destinataris

Personal docent i responsables dels grups d’escoles que tenen la responsabilitat d’impulsar programes de prevenció, detecció i intervenció en tots els centres del seu grup amb una mateixa orientació.
Els destinataris necessitaran connectar-se des d’un dispositiu amb connexió a Internet, àudio, micròfon i càmera.

Continguts

1. Conceptes bàsics de situacions de bullying
    • Definició del concepte de bullying: Què és el bullying.
    • Interpretació del concepte d’intervenció socioeducativa
  2. Detecció i prevenció del bullying
    • Identificació dels factors de risc perquè hi hagi situacions de bullying
    • Identificació de les variables a tenir en compte per a la prevenció delbullying.
  3. Aplicació dels conceptes per a la intervenció
    • Identificació dels nivells d’intervenció contra el bullying

Inici

25 de juny de 2024